Tiedätkö mitä ICT-ulkoistuksessa täytyy huomioida?
Tarve ICT-ulkoistukselle syntyy usein liiketoimintastrategiassa tunnistettujen digitalisaation tuomien mahdollisuuksien tai esimerkiksi kustannusten hallinnan kautta. Haasteita voi kuitenkin muodostua, jos ICT-ulkoistamisen tavoitteet ja suunta eivät ole selvillä.
Canoraman ICT-asiantuntijoiden kirjoittaman oppaan avulla selätät ulkoistamiseen liittyvät sudenkuopat ja ymmärrät paremmin ICT-ulkoistuksen vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia.
ICT-palveluiden ulkoistamisen oppaan luettuasi
- osaat määrittää ICT-ulkoistuksen tavoitteet,
- tiedät millaisia eri ulkoistusmalleja on olemassa ja millaisiin tilanteisiin ne parhaiten sopivat,
- voit vertailla eri ICT-palveluntarjoajia paremmin,
- tiedät mitä ICT-ulkoistuksessa tulee huomioida ja onnistut siinä paremmin.
ICT:n merkitys yrityksissä on suurempi kuin aikaisemmin, joten myös sen ylläpitoon ja kehittämiseen halutaan nyt erityisasiantuntijuutta avuksi. ICT:n ollessa strategisesti yritykselle merkityksellinen toiminto, sen ulkoistamisessa halutaan onnistua varmasti. Tämän oppaan avulla onnistut.
Tämä asiantuntijaopas nivoo yhteen koko ICT-palveluiden hankintaprosessin tarpeen määrittelystä palveluntarjoajien vertailuun. Opas auttaa tunnistamaan ICT-strategian mukaiset tavoitteet ja ulkoistamisen tarpeet, sekä vertailemaan eri ulkoistusmalleja, palveluntarjoajia ja heidän tarjouksiaan.
- Jani Virtanen, ICT-asiantuntija, Canorama